Bus(s)ungen.

Skönt att komma in i rutiner igen.
Dock så stressar jag som en jag vet inte på morgonen. Har man inte magsår lär man väl få.
Kliver upp och slänger på min kläderna, gör mig klar på på max 5 min. Sedan väcker jag Penny som inte vill vaknas, sover fortfarande i min famn tills jag lägger ner henne på skötbordet. Vaknar av den starka lampan. Skönt att hon vaknar med ett leende på läppnar, de gör allt så mycket lättare. Klär henne oh försöker få i henne gröt, som sällan går då hon inte alls är hungrig när hon nyss vaknat. Klär på henne overallen, medans jag klädde på henne den i morse kom de en stank av bajja, bara att snynda och byta sen i overallen igen, skynda ner i vagnen och sen springa till bussen. Haha, vi har hunnit med bussen alla gånger än då slänge, hoppas de håller i sig. Väl på bussen är jag svettig. Leker med henne hela vägen till jobbet. Hon gillar att åka bussen och kolla in alla människor som stiger på, och även dem som sitter bredvid.. Rycker av dem tidningar och dyligt haha. Sedan när vi precis ska av blir Penny trött och vill sova, men då går vi till dagmamman och för räcker jag över våran lilla dam som blir ledsen om hon är trött och springer iväg och leker om hon är pigg. Tråkigt att lämna henne, vill ju vara med min gobit hela dagen ♥.
Ska försöka dra mig ur sängen lite tidigare så vi inte behöver stressa, men när jag väl har gjort de så blir de alltid någon precis innan vi ska gå till bussen, nån bajsning eller att vi spiller m.m haha så då blir de stress ändå.
Nu skulle man haft körkort, vilket jag kommer skaffa snart för detta håller inte i längden :D. Ska nog skita i att övningsköra med David och gå på den där jäkla kursen och hoppa rakt in i körskolan och köra där, för annars blir de fan aldrig av :).
Kostar mer men de får de vara värt!
 

Kommentarer
Postat av: mamma
2012-10-17 @ 19:24:29 URL: http://pellegnillot.blogg.se/

Hej gumman,bra att ni är bättre.
Du gör det bra som jobbar o stressar på,kramar/modern

Postat av: Nina Johansson
2012-10-19 @ 07:01:44 URL: http://www.ninakarolina.blogg.se

Låter lite stressigt för dig!Farmor har det bra i soliga Californien!Vi är nu nära Santa Barbara och ska till LA i morgon.Har kört den fantastiska vägen från San Fransisco och ner nu i två dagar.Solen skiner!Tänker på er!Vi längtar inte till kalla Sverige!Kram från farmor o Micke i USA!Jag har mailat David lite bilder mm


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!