Hemma igen.

Idag blev jag och Penny hemma.
Lillan har hostat hela natten och inte kunnat sova. Efter hundrafemtiotusen hostningar var klockn 2:30, vi klev upp, gav henne vatten och sedan ville hon inte somna om, och de gick ändå inte för hostan. Vi satte oss vid tv´n och satt där tills klockan 5-5:30 någon gång. Trötta var vi, Penny somnade tillslut i min famn och jag kunnde lägga ner henne i sängen. Ringde och sa att Penny var sjuk och att vi blir hemma. Håller tummarna för denna natt, har köpt host medicin till Penny men hon höll på att spy, smakar lakris och nått konstigt. Blandade ut den med saft och då gick de bra att få ner den, vet ej om den fungerar då men är värt ett försök. Vill att hon ska få sova gott och att även jag ska få sova. Vi blir hemma imorgon med, då de var tvungen att veta på mitt jobb tidigt idag om jag skulle vara hemma eller inte, då vikarien som ska jobba för mig måste veta i tid. Men de är ju som svårt att veta om man haft en bra natt eller inte. Så de blev att vi får vara hemma, för om jag skulle sjukanmäla oss imorgon bitti kanske de inte finns någon vikarie och de funkar ju inte.
Vi handlade på Ica maxi idag, Penny var så trött att hon somnade i bilden på vägen dit, tur vi hade ett täcke i bilden som vi kunde lägga i kundvagnen då inte vagnen var med. Där låg hon och sov hela tiden tills vi klev in i bilden på vägen hem, där vaknade hon snabbt till för att sedan halvt sommna om igen. Jag fick nöja mig att lasta alla varorna i en rullkorg. Sötast, var nog skönt att ligga i kund vagnen som guppade så.
Näe nu ska jag ta och borsta tänderna och lägga mig på spikmattan så jag blir riktigt trött och somnar. Älskar min spikmatta, skulle även vilja ha en spikkudde som man kan ha under nacken. Bästa grejen för att somna, man blir sååå trött. Har somnat på en många gånger och vaknat en timma efteråt, vilket inte alls är skönt. Känns som man har sår i ryggen, men de går över rätt snabbt :D. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!